Sıkça Sorulan Sorular
Abonelik İşlemleri & Numara Taşıma
Pttcell'e geçmek istiyorum, ne yapmalıyım ?

Kimliğiniz ile birlikte size en yakın PTT merkezine giderek Pttcellli olabilirsiniz. Size en yakın Pttcell merkezini bulmak için tıklayınız.

Başkasına ait bir numarayı Pttcell’e taşıyabilir miyim?

Numara taşıma işlemi için, hat sahibinin başvuruda bulunması gerekmektedir.

Yeni Pttcell hattım ne kadar sürede açılır ?

Yeni aktivasyon işlemleri 24 saat içinde gerçekleşmektedir. Numara taşıma işlemleri ise 4 gün içerisinde yapılmaktadır.

Yeni aktivasyon ücreti ne kadar ve sadece PTT merkezlerinden mi yapılmaktadır?

Yeni hat aktivasyon ücretleri, her yıl güncellenmekte olup; Yeni Tesis Özel İletişim Vergisi, Telsiz Ruhsat Ücreti ve Telsiz Kullanım Ücretini içermektedir.

  • Yeni Tesis Özel İletişim Vergisi: Yeni Tahsis Özel İletişim Vergisi 1 Ocak 2023 tarihinden itibaren yıllık 261,83 TL/ YIL olarak güncellenmiştir.
  • Telsiz Ruhsat Ücreti: Telsiz ruhsat ücreti, 1 Ocak 2023 tarihinden itibaren yıllık 113,14 TL/ YIL olarak güncellenmiştir. Bu ücret, faturalı hatlarda yeni aboneliklerin ilk yılı için yılın kalan ayına bölünerek faturalandırılır. Faturasız hatlar için hat aktivasyonu sırasında toplu olarak alınır.
  • Telsiz Kullanım Ücreti: Telsiz kullanım ücreti, 1 Ocak 2023 tarihinden itibaren müşterilerde yıllık 113,14 TL olarak güncellenmiştir. Bu ücret, 12 eşit takside bölünerek, kullanımlardan bağımsız olarak her ay faturaya yansır ya da TL bakiyesinden düşer.
Numaram taşınırken telefonum kesilecek mi?

Numaranızın eski operatörde kapatılması ve yeni operatörde açılması işlemi sırasında ortalama 15 dakika kesinti olabilecektir. Numaranızın fiilen ne zaman taşınacağı size SMS ile bildirilmektedir. Belirtilen zamanda eski SIM kartı çıkarıp, yeni SIM kartı takabilirsiniz. Hattınız belirtilen zamanda açılmış olacaktır. Hat yeni operatörde açıldığında, ekranda operatörün adı görülür.
Taşıma işleminizin hangi saatler arasında (00:00 – 08:00 / 08:00 – 16:00 / 16:00 – 00:00) yapılmasını istediğinizi belirtebilirsiniz.

Tarifeler & Paketler
Tarife kullanım hakları bittikten sonra aşım oluyor mu? Ücretlendirme periyodu nedir?

Faturalı tarifelerde internet kotası aşımsız olup, kota dolduğunda herhangi bir aşım meydana gelmemektedir. Dakika ve SMS faydaları bittiğinde, kullanılan tarifenin aşım ücretleri üzerinden ücretlendirilir.

Faturasız paketlerde ise, paketin geçerlilik süresi içerisinde paket kapsamında sunulan faydalar bittiğinde ve ilgili hatta tanımlı başka bir paket/kullanım hakkı yoksa yapılacak kullanımlar mevcut paketin aşım ücretleri üzerinden ücretlendirilir.

Tarife değişikliğinde cezai bedel yansıyor mu?

Tarife değişikliklerinde, mevcut kullanılan tarifeden taahhüt ücreti daha yüksek bir tarifeye geçildiğinde ceza yansımamaktadır. Ancak mevcut tarifeden taahhüt ücreti daha düşük bir tarifeye geçildiğinde, taahhüt cezası yansıtılır.

Pttcell çalışan tarifelerinde referans kurgusu nasıl çalışır?

Çalışan Tarifelerinden “yakını” olarak faydalanmak için PTT çalışan referansı yeterlidir. Çalışan yakınlarının, PTT çalışanına ait indirim kodunu alarak SMS ile 1788’e göndermesi gerekmektedir. Çalışan kişinin SMS üzerinden bu işlemi onaylaması indirim için yeterli olacaktır.

Pttcell’de faturasız hatta ve faturalı hatta geçiş işlemleri nasıl yapılır?

Pttcell’de faturalıdan faturasıza ve faturasızdan faturalıya geçişler yapılmaktadır. Tüm bu işlemler, PTT merkezlerinde gerçekleştirilmektedir. Ayrıca Pttcell faturalıdan faturasıza geçiş işlemleri, müşteri hizmetleri üzerinden de yapılabilmektedir.

Pttcell faturalı hattan Pttcell faturasız hatta geçiş işlem ücreti nedir?

18.01.2024 itibarıyla Pttcell Faturalı Tarifelerden, Pttcell Faturasız Tarifelere geçiş işlemleri KDV ve ÖİV dahil 80TL ile ücretlendirilecektir. Bu ücret müşterinin son faturasına yansıyacaktır.​ Faturasız hattına ise 80 TL (0,20 TL asıl bakiye, 79,80 ₺ bonus) hediye bakiye sadece yurt içi kullanımlar için geçerli olacak şekilde yüklenecektir.

Tarife veya paketimde kalan kullanım miktarlarını nasıl öğrenebilirim?

Pttcellli müşterilerimiz kalan kullanımlarını, Pttcell Online İşlem Merkezi’nden, 9333’ü ücretsiz arayarak veya faturalı hatlar için *124#, faturasız hatlar için *123# ‘i tuşlayarak öğrenebilir. Pttcell Online İşlem Merkezi için tıklayınız.

Fatura Ödeme & TL Yükleme
Fatura detaylarımı nasıl öğrenebilirim?

Pttcell Online İşlem Merkezi üzerinden ya da 444 6 788 müşteri hizmetlerimiz ile iletişime geçerek faturanız hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz. Pttcell Online İşlem Merkezi için tıklayınız .

Fatura kesim tarihim ve son ödeme tarihim ne zaman?

Fatura kesim tarihi her ayın 26'sı gecesidir, son ödeme tarihleri ise takip eden ayın 17'si ve 20'si arasında, iş gününe göre değişiklik göstermektedir. Son ödeme ve fatura kesim tarihleri tüm aboneler için sabit olup; tarihlerde değişiklik yapılamamaktadır.

Faturalarımı hangi kanallardan ödeyebilir miyim?

Pttcell faturanızı anlaşmalı bankalardan ve Tüm PTT işyerlerinden ödeyebilirsiniz. Ayrıca Pttcell Online İşlem Merkezi’nde yer alan “Fatura Öde” menüsü üzerinden faturanızı ödeyebilirsiniz.

Hattıma nasıl TL yükleyebilirim?

Pttcell TL yüklemelerini, Türkiye'deki tüm PTT işyerlerinden, PTTmatik'lerden, Pttcell Online İşlem Merkezi’nde yer alan TL Yükleme menüsü üzerinden gerçekleştirebilirsiniz.

Diğer Sorular
Sil süpürden nasıl faydalanabilirim?

Tüm abonelerimiz, mobil uygulama üzerinden sil süpür faydalarından yararlanabilmektedir. Faturalı aboneler Çarşamba günleri, faturasız aboneler Cuma günleri sil süpür hediyelerini alabilir.

Pttcell’de devir ve hat iptal işlemleri hangi kanallardan yapılmaktadır?

Bu işlemler için, 444 6 788 Pttcell Müşteri Hizmetleri'nden detaylı bilgi alabilirsiniz.

Pttcell aboneliğime ait sözleşmeye nereden ulaşabilirim?

Abonelik sözleşmenize, Pttcell Online İşlem Merkezi üzerindeki Kişisel Bilgilerim menüsü altından ulaşabilirsiniz. Pttcell Online İşlem Merkezi için tıklayınız.

4.5G’den faydalanmak için ne yapmam gerekir?

4.5G'yi kullanabilmeniz için telefonunuzun ve SIM kartınızın 4.5G uyumlu olması gerekmektedir. Telefonunuzun 4.5G uyumlu olup olmadığını 4.5G HAZIR yazıp 5555’e SMS göndererek ücretsiz olarak öğrenebilirsiniz. Kayıt olmak için 4.5G IZIN yazıp 5555 gönderebilirsiniz.

Pttcell’de hat dondurma hizmeti var mı, varsa nasıl yapılıyor?

Pttcell’de hattınızı, askerlik, uzun süreli yurt dışında olma vb. nedenlerden ötürü kullanamayacağız durumlarda en az 3, en fazla 6 ay boyunca arama ve aranmalara kapatabilirsiniz. Hat Dondurma servisimizden yararlanabilmek için en az 6 aydır Pttcell faturalı mobil tarifelerinden birinde olmanız ve ödenmemiş faturanız olmaması gerekmektedir. Hat dondurma işlemini çağrı merkezimizi arayarak gerçekleştirebilirsiniz. Bu işlem ücretlidir.

Hat dondurma süresinin sonunda (min 3 ay, maks 6 ay) hat otomatik olarak açılır. Hattı dondurulmuş müşteriler, süre dolmadan önce hatlarını tekrar kullanmak istediklerinde, çağrı merkezini arayarak hatlarını açtırabilirler. Dondurulmuş hatta 3 ayda bir fatura çıkar. Bu faturaya sadece devletin aldığı aylık uygulanan Telekomünikasyon Kurumu (TK) Kullanım Ücreti ve hat kapama ücreti yansır. Hattınızı dondurmadan önce veya hat dondurma sürecinin bittiği ay, tarifenizdeki kullanım faydalarından (Ses/SMS/İnternet) birini bitirdiyseniz tarife ücretinizin tamamı, tarife faydalarından birini bitirmediyseniz gün bazlı ücretlendirilirsiniz.

PTT Merkezleri hakkında soru ve düşüncelerimi nereye iletebilirim?

Bu sayfadan sadece Pttcell mobil iletişim hizmetiyle ilgili konularda sizlere destek vermekteyiz. PTT'nin diğer işlemleri ile ilgili soru ve görüşleriniz için 444 1 788 PTT müşteri hizmetlerinden destek alabilirsiniz.